Technologijos

Subaru saugumas

Grįžti atgal

Oficialus JAV kelių saugos draudimo institutas (angl. IIHS) bei Europos automobilių saugumo centras (angl. EuroNCAP) net 7 Subaru automobilių modeliams suteikė aukščiausius saugiausio automobilio įvertinimus.

„Top Safety Pick+" pagal IIHS ir 5 žvaigždučių įvertinimas pagal EuroNCAP apdovanojimai suteikiami automobiliams, kurie priekinio, šoninio ir galinio susidūrimo bei smūgio į automobilio galą bandymų metu geriausiai apsaugo vairuotoją ir keleivius nuo smūgių ar sužalojimų.

Automobilių saugumo vertinimo balų suma priklauso nuo keliolikos parametrų, pavyzdžiui, manekeno pažeidimai susidūrimo metu, automobilio konstrukcijos tvirtumas, taip pat saugumo faktoriai, apsaugantys žmones avarijos atveju (žr. video žemiau).

Praktiškai visi naujausi Subaru (inf. nesenai išėjusių modelių crash testai dar neatlikti) automobiliai gavo pačius aukščiausius saugumo įvertinimus - Subaru Forester 5 žvaigždutės (2015 m.), Subaru XV 5 žvaigždutės (2014 m.), Subaru Outback 5 žvaigždutės (2015 m.), Subaru Legacy 5 žvaigždutės (2015 m.), Subaru WRX/WRS STI 5 žvaigždutės (2015 m.). Subaru automobiliai, gavę 4 žvaigždučių saugumo įvertinimus (Euro NCAP) įvertinimus - Subaru Impreza 4 žvaigždutės (2009 m.) ir Subaru BRZ (2013 m.).

Žemiau pateikiamos nuotraukos iš saugumo bandymų labaratorijos. Reiktų atkreipti dėmesį, kad susidūrimo metu automobilio kėbulo rėmo forma minimaliai kinta taip apsaugodama vairuotoją ir keleivius, kai tuo tarpu kitos kėbulo dalys yra pilnai apgadintos arba deformuotos. Būtent dėl itin gerų kėbulo ir saugumo sistemų savybių Subaru automobiliai gauna pačius aukščiausius įvertinimus.

Aktyvioji saugos įranga

Simetriškosios visų varomųjų ratų sistemos (angl. Symmetrical AWD©) užtikrinamą stabilumą ir puikų automobilio valdymą lemia žemas svorio centras. Kaip standartinės Subaru automobilių įrangos elementas montuojama dinaminė stabilumo sistema (angl. VDS© - Vehicle Dynamic System) ir galinga antipraslydimo ABS stabdžių sistema, kurios milisekundės laiku reaguoja į pokyčius kelyje, o tvirtas kėbulo rėmas užtikrina beveik tobulą automobilio suvaldymą, atliekant pageidaujamą manevrą.

Dėl šių priežasčių vairuotojas gali lengviau išvengti susidūrimo arba maksimaliai kontroliuoti automobilio važiavimo traektoriją esant ekstremalioms sąlygoms. Visi šie spendimai įdiegti tam, kad būtų realizuotas svarbiausias Subaru principas – geriausias būdas išsaugoti savo gyvybę yra išvengti susidūrimo.

Pasyvioji saugos įranga

Kartais net pačios pažangiausios aktyviosios saugos sistemos negali apsaugoti nuo avarijos. Subaru automobiliuose gausu keleivių apsaugai skirtų pažangių sistemų ir įrenginių, kurie saugo kėbulą nuo deformacijos ir sugeria smūgio jėgą pagrindinėse kėbulo vietose. Tvirta variklio karkaso sistema efektyviai pailgina priekinę pažeidžiamą zoną. Visų durų šone įrengti du nuo šoninio smūgio apsaugantys skersiniai. Patikimą tiesioginę keleivių apsaugą užtikrina visas kompleksas oro saugos SRS pagalvių, nuo kaklo sužalojimų apsaugančios priekinės sėdynės, atsitraukiantys pedalai ir trijų taškų saugos diržai. Pagrindinis Subaru principas byloja, jog dvasios ramybė yra pagrindinis žingsnis norint mėgautis vairavimu.

Kiekvienas SUBARU modelis sukurtas siekiant aukščiausios saugos. Dėl paprasto dizaino ir itin tvirto plieno Subaru automobilių važiuoklė yra standesnė ir kartu lengvesnė. Siekdami mažesnio bendrojo automobilio svorio, Subaru variklio dangčiai yra gaminami iš aliuminio - tai lemia pažemintą automobilio svorio centrą ir kitokias deformacijas įvykus avarijai.

Tvirti žiediniai kėbulo rėmai sutvirtina saloną nuo stogo iki pat durų, statramsčių ir grindų. Įvykus stipriam susidūrimui iš priekio, Subaru Boxer© variklis ir pavarų dėžė nukreipiami taip, kad judėtų žemyn ir nepatektų į automobilio saloną. Dėl tokios konstrukcijos susidūrimo metu patiriamo smūgio energija nukreipiama nuo vairuotojo bei keleivių ir veiksmingai išsklaidoma. Dar daugiau ši konstrukcija lemia tvirtesnę ir lengvesnę važiuoklę ir didesnę apsaugą.

Grįžti atgal